قوانین و مقررات

کاربر عزیز، لطفا برای بهینه تر و بهتر استفاده کردن از خدمات سرزمین ماروک، به موارد زیر توجه کنید.

ورود کاربران به وبسایت ماروک هنگام استفاده از پروفایل شخصی، مطالعه مقالات، ویدئوهای رسانه تصویری ماروک و سایر خدمات ارائه شده به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات ماروک است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین ماروک از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین و مقررات ماروک

مقررات پایه

هویت برند ماروک همه محتوا و ابزار هویتی ماروک که در دسترس کاربران قرار می گیرد، اعم از متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط ماروک جزئی از اموال ماروک محسوب می‏‌شود. لازم به ذکر است حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ماروک بوده و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ماروک محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط سرزمین ماروک و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار ماروک است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از محتوای مجله ماروک، لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت ماروک و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای ماروک محفوظ است.در صورت استفاده از هر یک از خدمات ماروک، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. 

قوانین عمومی: توجه داشته باشید کلیه محتوا، محصولات، اصول و قوانین سرزمین ماروک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. تغییر در این قوانین و روایه در صورت وقوع، از طریق همین وبسایت در ماروک منتشر خواهد شد.

رده سنی مشتریان: سرزمین ماروک محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان‌‏تر هستند می‌‏باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.

تعریف کاربر: کاربر وبسایت ماروک کسی است که با ثبت مشخصات خود در قسمت “ثبت نام” حساب کاربری در ماروک ساخته و به استفاده از محتوا و گشت و گذار در سایت ماروک می پردازد.

مشخصات کاربر: مشخصات کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی، یا در صورت لزوم کد ملی، باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاه‌‌های اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.

تعریف مشتری: مشتری وبسایت ماروک کسی است که علاوه از اقدامات یک کاربر، به ثبث سفارش و خرید از سایت ماروک می پردازد.

ارتباطات الکترونیکی: هنگامی که شما از ماروک  سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به پشتیبانی ماروک ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که ماروک به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.برای دسترسی به مشخصات تماس ماروک وارد صفحه تماس با ما شوید.

سیاست های رعایت حریم شخصی: وبسایت ماروک به اطلاعات خصوصی کاربران و مشتریانی که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. از طرفی ماروک متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد.

مراجع رسمی ماروک: تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.marook.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت ماروک هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.marook.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامه‏‌های گفتگوی اینترنتی ندارد. کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

برای دسترسی به مشخصات تماس ماروک وارد صفحه تماس با ما شوید.

مقررات سفارش ها

تعریف روز کاری: روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش و به سمت آماده سازی برای ارسال می‌‏شوند. امکان ثبت سفارش در سایت ماروک برای کاربران در 7 روز هفته و 24 ساعت رو امکان پذیر است.

ثبت سفارش: کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت ماروک به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. تیم ماروک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد.با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در ماروک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای ماروک محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.

مقررات و ضوابط بازگرداندن و مرجوعی کالا

انواع مشکل و مرجوعی محصول: در خصوص محصولات مصرفی، نظیر نوشت افزار، در صورت وجود مشکل، تا سه روز از زمان تحویل کالا، با هماهنگی با بخش پشتیبانی ماروک آنلاین قابل مرجوع و تعویض هستند هم‌چنین، در خصوص محصولات بازی و اسباب بازی در صورت عدم باز شدن بسته بندی  امکان تعویض و مرجوعی کالا  تا هفت روز از زمان تحویل کالا وجود دارد.

در خصوص مشکلاتی که ممکن است درهنگام ارسال از طریق پست بوجود آید، با توجه به پرداخت هزینه بیمه از جانب ماروک آنلاین، شما می‌توانید اعلام خسارت خود را از طریق دفتر پستی انجام دهید تا هزینه خسارت به شما از طریق سازمان پست انجام شود.

مقررات و ضوابط حمل و نقل

خسارت به مرسوله در حین حمل و نقل: تیم پشتیبانی و انبار ماروک همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.از این رو ماروک تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

اطلاع رسانی خسارت به مرسوله:  آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به پشتیبانی سایت ماروک به شماره  0212254678 اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش ماروک ارسال شود.

نظردهی کاربران

ضوابط عمومی نظرات کاربران: بخش نظرات هر محصول در راستای اشتراک تجربیات شما عزیزان در استفاده از محصولات و خدمات سرزمین ماروک ساخته و قرار داده شده است.

بدیهی است که این بخش با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند.

از سوی دیگر بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند.

تاکید می شود که ماروک در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در بخش نظرات محصولات، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. به بیان دیگر نمایش نظرات کاربران در سایت به‌هیچ‌وجه به معنی تایید فنی ماروک درباره‌ی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.

شرایط نوشتن نظر: توجه کنید که تایید و نهایتا انتشار یک نظر به منزله رعایت قوانین نوشتن نظرات در بخش محصولات است که به شرح زیر می باشد:

  1. نظر باید فارسی باشد. سعی کنید در نوشتن نظر از کیبورد فارسی استفاده کنید. نوشتن نظر انگلیسی تنها در صورتی قابل قبول است که توجیح منطقی باشد. از جمله این شرایط تایپ فینگلیش با محتوای مناسب است.
  2. استفاده از الفاظ، کلمات یا هرگونه نماد و ایموجی توهین آمیز یا خلاف اخلاق طبق قوانین تجارت الکترونیک در یک نظر، موجب عدم تایید آن از سوی تیم پشتیبانی خواهد شد.
  3. سعی کنید از عناوین مناسب و دقیق برای نظر خود استفاده کنید تا کاربران دیگر بتوانند راحت تر و در راستای بهینه تری از نظر شما استفاده کنند.
  4. سعی شود تا حد امکان از مبالغه و طولانی نویسی در نظرا پرهیز شود. بهینه ترین حالت، ذکر مزایا و معایب محصول به صورت تیتر وارد است.
  5. تا حد امکان سعی شود متن نوشته شده قالب یک نظر را داشته باشد. از بحث و گفتگو حول موضوع غیر مرتبط ترجیحا پرهیز شود.
  6.  در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
  7. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.

لازم به ذکر است نوشتن پاسخ نظر توسط بقیه کاربران نیز مشمول این قوانین می شود.

توجه شود که بخش نظرات محصولات مخصوص صحبت درباره ویژگی ها،نقاط ضعف و قوت و این چنین محتوای مرتبط با محصول مورد نظر است. سوالات و مشکلات عمومی و غیر مرتبط با محصول یا از طریق صفحه سوالات متداول و تماس با ما پیگیری کنید.

تلفن پشتیبانی ماروک 0212254678 و ایمیل آن جهت طرح مشکل و سوال info@marook.ir می باشد.

حقوق و لایسنس کاراکتر های ماروک

محصولات کاراکتر محور ماروک

تمام محصولات کاراکتر محور ارائه شده در سایت ماروک، با هماهنگی طراح، تولید کننده و یا ناشر و با پرداخت حق معنوی در نشر،  توسعه و بازار پردازی منتشر می شود. از جمله این کاراکتر ها پسر دلفینی، ململ، ایلیا و لوپتو می باشند.

هرگونه استفاده از محتوای عمومی و محصول محور این کاراکتر ها، مگر در شرایطی که ذکر شود، توسط کاربران و افراد غیر خارج از فضای قوانین حق نشر و لایسنس بود و حق پیگیری قضایی آن برای به سرزمین ماروک و مراجع ذی ربط محفوظ است.

برای مشاهده کاراکتر های دنیای ماروک به صفحه کاراکتر ها مرجلعه کنید.