معرفی کاراکتر های کمیک ایلیا

در این مقاله قرار است در ابتدا با معرفی کتاب‌های کمیک و سپس معرفی کاراکترهای کمیک ایلیا که یکی از کمیک‌های مطرح و موفق ایرانی است صحبت کنیم.

کتاب های کمیک

کتاب های کمیک یا همان کمیک بوک ها، کتاب های مصوری هستند که صحنه های مختلف یک داستان، همراه با متن اتفاقات و گفتگوهای شخصیت های مختلف آن به تصویر درآمده است. موضوع داستان بیشتر کمیک ها، داستان های شخصیت های ابر قهرمانی از شروع ماجرای آنهاست. اغلب این ابرقهرمان ها در ابتدا شخصیت های معمولی ای بودند که در اثر یک اتفاق مسیر زندگی آنها تغییر کرده و تبدیل به شخصیت هایی میشوند که برای نجات انسان های دیگر جان خودرا به خطر می اندازند. از مشهورترین کمیک ها میتوان به بتمن و مردعنکبوتی اشاره کرد.

شخصیت های کمیک بوکی

داستان های کمیک در کشورهای غربی سابقه زیادی دارد؛ به عنوان مثال صدها جلد از داستان کمیک مرد عنکبوتی در آمریکا منتشر شده است. ایلیا، عنوان داستان کمیکی است که تیم ایرانی نویسندگان کمیکا با توجه به فرهنگ ایرانی، یک داستان ابرقهرمانی متناسب با خلق و خوی را خلق کرده اند.

کمیک ایلیا

کمیک ایلیا، داستان نوجوان 15 ساله ای به اسم امیرعلی است که پدرش را در جنگ از دست داده و در یک خانواده معمولی به همراه مادر و خواهرش زندگی میکند. در ادامه شخصیت های اصلی این کمیک معرفی میکنیم.

کاراکتر های کمیک ایلیا


کاراکتر ایلیا کمیک ایلیا

امیرعلی

امیرعلی شخصیت اصلی داستان ایلیا است که در خانواده ای زندگی میکند که وضعیت مالی چندان مناسبی ندارد. به همین دلیل امیرعلی برای کمک به خانواده در یک چلوکبابی مشغول به کار میشود. امیرعلی به دلیل داشتن ویژگی های شخصیتی خاص خودش در بین دوستانش بسیار محبوب است. به همین دلیل در بیشتر چالش ها نقش رهبر را در گروه دوستانش به عهده دارد.

مرتضی

در جمع دوستان امیرعلی، مرتضی قوی ترین و مهربان ترین عضو گروه است. خانواده او هم وضع مالی چندان مناسبی ندارد و او برای کمک به خانواده مجبور شده قید درس و مدرسه را بزند.


کاراکتر مرتضی کمیک ایلیا


کاراکتر کامران کمیک ایلیا

کامران

در بین اعضای گروه، کامران باهوش ترین فرد است. کامران شخصیتی اهل مطالعه و اختراع است که توانسته ربات ها و دستگاه هایی هم بسازد!

آرش

در هر گروهی به یک شخص دست به آچار و فنی نیاز است. آرش دقیقا همین شخص است که علاقه زیادی به مکانیکی دارد و توانسته برای خودش یک دوچرخه هم بسازد که اسمش را سالار گذاشته.


کاراکتر آرش کمیک ایلیا

خضر

خضر پیرمرد دنیادیده و سرد و گرم چشیده ای است که نقش راهنمای امیرعلی را در طول داستان دارد. او نقش زیادی در تربیت اخلاقی بسیاری از جوان ها داشته است و جایگاه معنوی بالایی دارد.

شاهرخ

شاهرخ یکی از اراذل محله است که همه او را میشناسند. از نظر اخلاقی اما او بسیار با مرام است و همین ویژگی او باعث می‌شود او پس از مدتی دست از کار خود برداشته و اصلاح شود.

ریحانه

ریحانه، خواهر بزرگ امیرعلی است که در رشته تجربی درس میخواند و اتفاقا خیلی باهوش و درس خوان است. او بسیار اعتماد به نفس بالایی دارد و هرگز خودش را نمیبازد اما دست پخت او اصلا تعریفی ندارد!

جمع بندی

ایلیا یک کمیک ایرانی متناسب با با فرهنگ و اخلاقیات ایرانی است که با اینکه هنوز اول راه است، بسیار خود را به مدل های جهانی نزدیک کرده است. در این کمیک سعی شده سبک زندگی اصیل ایرانی حفظ شود و راه سعادت و کمال حقیقی را در قالب داستان ابرقهرمانی به مخاطبان خود نشان دهد.

تا کنون 13 جلد از مجموعه کمیک های ایلیا منتشر شده که میتوانید آنها را از فروشگاه ماروک تهیه کنید. همچنین محصولات مربوط به کمیک ایلیا مثل دفترهای طرح ایلیا در فروشگاه موجود است.

لینک کوتاه مقاله : https://marook.ir/mag/?p=14459
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.