12 اثر بازی با پازل برای کودکان | چرا پازل خوب است؟

12 دلیل تشویق کودکان برای بازی با پازل و تاثیر آن بر رشد آنان را در این متن توضیح داده ایم تا با والدین و مربیان برای سرگرمی و آموزش کودکان همراه باشیم.

کمی درباره پازل ها

یک پازِل (انگلیسی: Puzzle) یک بازی فکری است که شخص باید قطعات آن را به شکل منطقی در کنار هم قرار دهد تا یک شکل یا تصویر را کامل کند. ژانرهای متفاوتی از پازل‌ها وجود دارند مانند پازل اعداد، پازل واژه‌ها، پازل روابط و پازل منطقی. شاید در ابتدا بنظر برسد تنها کاری که باید انجام دهید این است که قطعات را کنار هم قرار دهید تا یک کل بسازید. اما با وجود سادگی ظاهری، پازل ها یک ابزار یادگیری فوق العاده هستند که بسیاری از مهارت های ضروری زندگی را به کودکان می آموزند. پازل ها علاوه بر سرگرم کننده بودن، تاثیرات مثبت زیادی بر رشد کودک دارند.

1. بازی با پازل و بهبود تمرکز

اولین اثر بازی با پازل برای کودکان مسئله تمرکز است. آیا دامنه توجه کودک شما حدود یک دقیقه طول می کشد، یا بیشتر؟ شما تنها نیستید. این در واقع در کودکان خردسال رایج است. کارشناسان رشد کودک می گویند که می توانید انتظار داشته باشید که میزان تمرکز کودکتان از نظر زمانی، حدود 2 تا 5 برابر عدد سن خودش باشد. این بدان معناست که یک کودک 3 ساله ممکن است بتواند 6 تا 15 دقیقه روی یک کار تمرکز کند در حالی که یک کودک 4 ساله ممکن است 8 تا 20 دقیقه طول بکشد. و پازل ها ابزارهای عالی برای ساختن آن عضلات تمرکز در کودکان هستند.

توجه شامل داشتن توانایی تمرکز روی یک چیز برای مدت زمان طولانی است. کار کردن روی یک پازل تا زمان تکمیل به بچه ها این فرصت را می دهد که بدون وقفه روی یک فعالیت خاص، کار کنند و این جدی ترین اثر بازی با پازل برای کودکان است. اما برای اینکه کودکان از معماها تمرکز کامل داشته باشند، باید پازلی را انتخاب کنید که مناسب سن باشد. اگر خیلی سخت است، بچه ها بی تاب می شوند و تسلیم می شوند. اما، پازل هایی که خیلی آسان هستند، چالش کافی برای تقویت تمرکز و صبر کودک شما ایجاد نمی کنند.

برای یک کودک یک ساله، پازل های دسته دار با تکه های کم معمولا مناسب تر هستند. اما، برای یک کودک 3 ساله، یک پازل 16 تا 20 تکه با قطعات بزرگ را امتحان کنید. بچه های بزرگتر می توانند پازل های سخت تری را نیز حل کنند. البته، اینها فقط دستورالعمل های کلی هستند و نه قوانین قطعی. به عنوان مثال، شما می توانید یک پازل 50 تکه ای برای یک بچه که فقط 3 سال دارد تهیه کنید. اما این احتمالاً مستلزم این است که در ابتدا به کودک کمک کنید تا از ناامیدی او جلوگیری کنید.

گاهی اوقات این اجتناب ناپذیر است که بچه ها برای حل یک معما نیاز به حمایت داشته باشند. اگر شبیه کوچولوی شماست: می توانید با جمع آوری پازل با آنها یا ارائه راهنمایی های شفاهی شروع کنید. سپس، همانطور که کودک شما مهارت های خود را می سازد، سعی کنید به تدریج مداخله خود را کاهش دهید. در نهایت، شما باید بتوانید در کنارشان بنشینید و بدون کمک شما پازل را کامل کنندو شما میزان تمرکز آنها را تماشا کنید. پازل هایی که نیاز به کنار هم قرار دادن قطعات بسیار دقیق دارند، راهی عالی برای بهبود مهارت های تمرکز هستند. به عنوان مثال، پازل اغلب در آموزش فضانوردان استفاده می شود.

2. بازی با پازل و تقویت هوش فضایی

دومین اثر بازی با پازل برای کودکان متوجه هوش فضایی است. هنگام بازی با ماشین، کودک شما سعی می کند ماشین اسباب بازی را زیر یک پل براند. به راحتی می توانید متوجه شوید که پل خیلی کوتاه است. اما، بچه شما وقتی ماشین به پل برخورد می کند، متوجه این موضوع می شود. در این مثال، فرزند شما در حال ایجاد آگاهی فضایی است. این اساساً شامل آگاهی از خود در فضا و چگونگی ارتباط اشیاء دیگر با یکدیگر و شما است. هوش فضایی همچنین شامل درک چگونگی تغییر روابط بین اشیاء با جابجایی یک یا چند مورد از آنها است.

در حین حل پازل ها، هوش فضایی در زمان زیادی در بازی وجود دارد. کودکان یاد می گیرند که با تجزیه و تحلیل شکل ها و رنگ های آن ها، تشخیص دهند که کدام قطعات با هم هماهنگ می شوند. آنها باید قطعات را بچرخانند تا تناسب مناسب را پیدا کنند. آهسته آهسته یاد می گیرند که این کار را به جای آزمون و خطا در ذهن خود انجام دهند.

محققان دانشگاه شیکاگو در واقع ارتباط بین هوش فضایی و بازی پازل را تایید کردند. به نظر می رسد که کودکان 2 تا 4 ساله ای که با پازل بازی می کنند، مهارت های درک فضایی خود را بسیار بیشتر از کودکانی که بازی نمی کنند، بهبود می بخشند. در اینجا چگونه می توانید به کودک کمک کنید تا هوش فضایی خود را افزایش دهد: با کودک خود بازی پازل را انجام دهید و سعی کنید در حین بازی از گفتار زیاد استفاده کنید مانند «چرخش، کنار، بالا، پایین، بین، کنار، بیرون، به راست، به چپ و غیره».

هنگام کار بر روی یک پازل، فضایی را که قرار است پر کنید انتخاب کنید. سپس، دو قطعه مختلف را به فرزندتان پیشنهاد دهید، یکی مناسب و دیگری نه. از آنها بخواهید حدس بزنند که کدام یک از این دو قطعه فقط با نگاه کردن مناسب است و سپس انتخاب او را آزمایش کنید.

3. بازی با پازل برای تشخیص شکل

کودکان نوپا باید یاد بگیرند که بین اشکالی مانند دایره، مثلث، مستطیل و مربع تمایز قائل شوند. در ابتدا ممکن است فکر کنند که مربع ها و مستطیل ها یکسان هستند. آهسته آهسته، آنها یاد می گیرند که ویژگی هایی را که اشکال را منحصر به فرد می کند، شناسایی کنند. سومین اثر بازی با پازل متوجه قدرت تخشیص و تمیز دادن اشکال است. برخی از پازل های ساده (مخصوصا آنهایی که دستگیره دارند) اشکال هندسی یا طرح کلی وسایل نقلیه، حیوانات یا افراد را آموزش می دهند.

پازل‌های پیچیده‌تر نیز نیاز دارند که کودک شما اشکال را زمانی که قطعات را با هم هماهنگ می‌کند، تشخیص دهد. به عنوان مثال، بچه ها یاد می گیرند که قطعات لبه دارای یک خط مستقیم هستند و در وسط یک پازل قرار نمی گیرند. چرا این بازی مهمی است؟ زیرا به بچه ها کمک می کند حروف و اعداد را یاد بگیرند. قبل از اینکه کودک شما بتواند حرف “A” را تشخیص دهد، باید بتواند اشکال را به طور کلی تشخیص دهد.

می توانید با خرید پازل هایی که دارای اشکال هندسی هستند، به کودک خود کمک کنید تا در تشخیص شکل کار کند. هنگامی که آنها را با هم انجام می دهید، نام هر شکل را بگویید و از کودک خود بخواهید آنها را تکرار کند.

4. بازی با پازل و یادگیری علم

چهارمین اثر بازی با پازل برای کودکان متوجه علم و دانش است. آیا تا به حال پازل نقشه دیده اید؟ یا شاید یک پازل دایناسور؟ پازل ها اغلب موضوعات مختلفی را پوشش می دهند که می تواند به کودک شما کمک کند تا در مورد جهان بیاموزد. از جغرافیا گرفته تا زیستگاه ها، قسمت هایی از بدن و موارد دیگر، این اسباب بازی آموزشی می تواند به بچه ها کمک کند تقریباً با هر چیزی آشنا شوند.

برنامه های مونته سوری به دلیل استفاده از پازل برای آموزش گیاه شناسی و جانورشناسی به کودکان مشهور است. پازل های چوبی زیبا قسمت های گل، درخت، ماهی و سایر حیوانات را از هم جدا می کند و آنها را به یک ابزار یادگیری عالی تبدیل می کند. شما می توانید با صحبت در مورد تصاویر روی پازل به کودک خود آموزش بیشتری بدهید. این کار دانش واژگان و حوزه موضوعی کودک شما را افزایش می‌دهد، که می‌تواند به او در مدرسه کمک زیادی کند.

5. پازل و تقویت مهارت های حرکتی ظریف

دست های نوزاد برای گرفتن یک اسباب بازی کوچک تلاش می کنند. اما، پس از چند ضربه زدن به زمین، آن را رها می کنند. بچه ها واقعاً دست و پا چلفتی هستند. حتی بیشتر کودکان نوپا نمی توانند دکمه ها را ببندند، بنویسند یا آب میوه بریزند بدون اینکه ریخته شود. این به این دلیل است که بچه های بسیار کوچک هنوز در حال ساختن مهارت های حرکتی خوب خود هستند.

این توانایی شامل حرکات کوچکی است که از مچ دست، انگشتان دست، دست ها، پاها و انگشتان پا استفاده می کند.به زمان نیاز است تا کودکان حرکات روان را توسعه دهند. به ویژه، ماهیچه‌های دست‌های کودک به تمرین زیادی برای نگه داشتن و حرکت دادن دقیق اجسام کوچک نیاز دارند. این در واقع چیزی است که وقتی بچه با پازل بازی می کند تمرین می کند و می آموزد.

پازل های چسبانده شده به ویژه کودکان نوپا را مجبور می کند از گیره نگهدارنده استفاده کنند. این یک مهارت بسیار مهم است که در آینده برای در دست گرفتن مداد (یا قلم مو) در پیش دبستانی و مهدکودک از آن استفاده خواهند کرد. برای شما می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، در کارهایی که نیاز به توانایی‌های حرکتی خوب دارند، به او کمک کنید. اما، بهتر است به آنها اجازه دهید خودشان تمرین کنند، مگر اینکه به دنبال کمک باشند. بنابراین، هنگام چیدن پازل ها از راهنمایی کوچک که باعث شود شما آن را انجام دهید، خودداری کنید.

6. پازل و افزایش هماهنگی دست و چشم

ششمین اثر بازی با پازل برای کودکان متوجه هماهنگی عصب و عضله است. همانطور که کودک پیش دبستانی شما دست خود را برای نوشتن حرکت می دهد، چشمان او حرکت خودکار را در سراسر صفحه مشاهده می کنند و اطلاعاتی را درباره نحوه کنترل و نوشتن خودکار به مغز او ارسال می کنند. قلم تکان می‌خورد و کودک شما از اینکه تلاش‌هایش نوشتن حرف «ب» بی‌نقص منجر نشده، ناامید می‌شود. او به آرامی هماهنگی دست و چشم خود را تقویت می کند که برای دستخط خوب ضروری است.

بچه‌های کوچک باید این مهارت را با تمرین زیاد  در کار با چشم‌ها و دست‌هایشان در کار، توسعه دهند. این کار از لحظه‌ای شروع می‌شود که نوزادان دست‌های خود را بالای سرشان تکان می‌دهند و یاد می‌گیرند که آن‌ها را در دهان بگذارند. پازل ها به ویژه در کمک به کودکان خردسال در هماهنگی دست و چشم مؤثر هستند.

برای حل یک پازل، کودکان باید قطعات را با دقت در جای خود قرار دهند. قبل از قرار دادن یک قطعه، کودک نوپا با چشمان خود نقطه ای را می بیند که در آن قرار می گیرد. سپس، آنها باید کاری کنند که با دستان خود قطعه را دقیقاً به آن فضای مورد نظر حرکت دهند. بنابراین، مطمئن شوید که با کم کردن مشارکت خود، به اندازه کافی تمرین مستقل به فرزندتان می دهید. به جای راهنمایی دست فرزندتان، دستورالعمل‌های مفیدی مانند «تکه را کمی بلند کنید» ارائه دهید. یا “قطعه را کمی تکان دهید تا جا بیفتد.”

7. بازی با پازل و مهارت حل مسئله

هفتمین اثر بازی با پازل برای کودکان متوجه یک مهارت مهم فردی است، حل مسئله. قرار دادن قطعات یک پازل در کنار هم یک مشکل اساسی را ایجاد می کند. همه ی قطعات مخلوط شده اند و باید سازماندهی و مونتاژ شوند. این کار فرصتی را برای یادگیری مهارت های حل مسئله ایجاد می کند. والدین و مربیان می توانند با آموزش راهبردهایی به کودکان در تکمیل پازل ها کمک کنند. در اینجا چند کار آسان وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

پس از بیرون ریختن یک پازل، ممکن است به کودک خود بگویید که تمام قطعات را برگرداند تا قسمت تصویر همه قطعات رو به بالا باشد. به کودک خود نشان دهید که چگونه قطعات لبه را تشخیص دهد. سپس، ابتدا طرح کلی پازل را کنار هم قرار دهید. به کودک بیاموزید قطعات را بر اساس رنگ یا شی مرتب کند. به عنوان مثال، اگر یک گل قرمز در پازل وجود دارد، به دنبال تکه های قرمز باشید و آنها را در کنار هم قرار دهید.

این استراتژی‌های مرتب‌سازی به بچه‌ها می‌آموزد که یک کار بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنند. این یک مهارت حل مسئله بسیار مهم برای دانش آموزان مدرسه است. سپس، کودکان نیز باید هنگام کنار هم قرار دادن قطعات پازل تصمیم بگیرند. اگر یک قطعه مناسب نباشد چه؟ ممکن است پیشنهاد دهید که قطعه را بچرخانند، یا آن را برای بعد ذخیره کنند. به تدریج، کودک شما یاد می گیرد که چه زمانی به تلاش خود ادامه دهد و چه زمانی یک قطعه را کنار بگذارد.

8. پازل ها و مهارت صحبت کردن

هشتمین اثر بازی با پازل برای کودکان متوجه مهارت صحبت کردن است. برخی از کودکان پرحرف و بعضی از آن ها ساکت ترند. اما، همه بچه ها می توانند از شنیدن کلمات جدید سود ببرند. متخصصان رشد زبان می گویند در اوایل دوران کودکی نیاز به صحبت با کودک زیاد است، این نیاز خصوصا در سال های اولیه زندگی کودکان بیشتر می شود. وقتی با کودک خود صحبت می کنید، او را در معرض لغات جدید قرار می دهید. ممکن است تعداد کلماتی که کودک شما می شنود مستقیماً با حجم واژگان او در آینده مرتبط باشد.

حتما بخوانید: علت پرخاشگری کودکان + بهترین راهکارها برای درمان آن

پس از حل یک پازل، کودکان معمولاً علاقه مند به یادگیری در مورد تصویر مونتاژ شده هستند. بنابراین، آنها با والدین خود صحبت می کنند و در مورد چیزهایی که در پازل می بینند مانند حیوانات و گیاهان مختلف، سؤال می پرسند. این به آنها کمک می کند کلمات جدید را یاد بگیرند و گفتار خود را توسعه دهند. به عنوان والدین، می‌توانید برخی از بازی‌های زبانی را انجام دهید:

پس از تکمیل پازل، از کودک خود بخواهید به مواردی با رنگ های مختلف اشاره کند یا اشیاء مختلف را شناسایی کند، سپس در مورد آنها صحبت کند. در حالی که پازل کاملاً جمع شده است، از کودک خود بخواهید که مقدار یا نوع یک شی خاص را در تصویر مشخص کند. به عنوان مثال، ممکن است بپرسید “چند درخت می بینید؟” یا “چه نوع گیاهانی وجود دارد؟” از کودک خود بخواهید در یک تفسیر در حال انجام، آن را توصیف کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بگویند “من یک قطعه زرد را برمی دارم و فکر می کنم با خورشید مطابقت دارد.”

در نهایت خواهید شنید که کودکتان همان کلماتی را که در بازی پازل به کار می بردید می گوید و این باعث بهبود زبان او می شود. به یاد داشته باشید، ممکن است یک کودک مجبور شود یک کلمه جدید را قبل از استفاده خودش چند بار بشنود. پس صبور باشید و به صحبت ادامه دهید.

9. اثر بازی با پازل برای کودکان و تقویت حافظه

پازل ها علاوه بر مهارت های تمرکز، حافظه فرد را نیز بهبود می بخشند. برای بهبود حافظه، تکمیل یک معما بیش از یک بار موثر است. با انجام بیش از یک بار پازل، مغز و بدن کودک شروع به یادآوری تصویر تکمیل شده می کند. یادآوری اینکه چگونه پازل تکمیل شده در ذهن کودک به نظر می رسد، لوب پیشانی مغز ( محتوای شخصیتی، چاره‌یابی، هیجانات، تمرکز، داوری، سخن گفتن و حرکات ارادی از کارکردهای این نقطه از مغز است) را تحریک می کند که عامل مهمی در تعیین مهارت های شناختی فرد است.

پازل ها ذهن کودک شما را فعال می کنند. این به ویژه برای حافظه کوتاه مدت مفید است. چگونه کار می کند؟ یک کودک ممکن است در حال انجام یک پازل باشد، زمانی که فلش یک رنگ روی یک قطعه او را به یاد رنگی می‌اندازد که قبلا دیده است. او به سرعت قطعه دیگر را پیدا می کند و آن دو را کنار هم می گذارد. بسیاری از تجربیات مانند این، در واقع می توانند سرعت اتصالات در مغز را افزایش دهند و آن را کارآمدتر کنند. از آنجایی که بچه‌ها اغلب یک پازل را بارها و بارها جمع می‌کنند، ممکن است به یاد بیاورند که کدام قطعات با هم هستند.

این روش دیگری است که آنها حافظه خود را تقویت می کنند. برای تقویت بیشتر حافظه فرزندتان، در اینجا دو فعالیت وجود دارد که می توانید اجرا کنید: اجازه دهید کودک چندین بار انجام یک پازل را تمرین کند. هر بار، یک کرونومتر تنظیم کنید تا ببینید با چه سرعتی می توانند پازل را کامل کنند. به تدریج سرعت آنها باید بهبود یابد. وقتی پازل کامل شد، به فرزندتان بگویید که یک دقیقه به تصویر نگاه کند، سپس چشمانش را ببندد یا بچرخد. در مرحله بعد، از آنها سؤالاتی در مورد پازل بپرسید تا ببینید چقدر به یاد دارند. به عنوان مثال، ممکن است بپرسید، “گربه چه رنگی است؟”

10. حل پازل و افزایش عزت نفس کودک

دهمین اثر بازی با پازل برای کودکان درباره عزت نفس است. “بالاخره تموم شد ” فرزند شما پس از قرار دادن آخرین قطعه در یک پازل فریاد می زند. آنها با هیجان می گویند: ” بیا و ببین.” چیزی بسیار رضایت بخش در حل یک پازل وجود دارد. تمام قطعات کاملاً ردیف شده اند که یک تصویر زیبا را نشان می دهد. آنچه بی نظمی و آشفتگی بود اکنون سازماندهی شده و مرتب است. به پایان رساندن یک پروژه احساس موفقیت را به همراه دارد. در قرار دادن آخرین قطعه نهایی وجود دارد.

هنگام تکمیل یک پازل، کودک شما به لیست دستاوردهای خود اضافه می کند که باعث افزایش عزت نفس او می شود. برای بچه‌ها، پازل‌ها فرصتی نادر برای انجام یک کار به تنهایی فراهم می‌کنند. کودکان تقریباً برای همه چیز از دستشویی رفتن گرفته تا کتاب خواندن و خوردن یک میان وعده به کمک نیاز دارند. اما، برای چیدن یک پازل مناسب سن، معمولاً نیازی به حمایت بزرگسالان ندارند. بنابراین، کودکان می توانند از کار مستقل روی پازل ها لذت ببرند. این استقلال احساس عزت نفس را بهبود می بخشد.

اگر کودک شما قبلاً با پازل بازی نکرده است، ممکن است در ابتدا انجام آن به تنهایی برای او دشوار باشد. از تشویق استفاده کنید تا به کودک خود کمک کنید اعتماد به نفس خود را تقویت کند. به عنوان مثال، پس از قرار دادن یک قطعه در جای خود، ممکن است بگویید “تو آن را انجام دادی!” همچنین می‌توانید تلاش‌های فرزندتان را تحسین کنید و به او کمک کنید تا ارتباط بین کار مداوم و دستاوردهایش را ببیند. به عنوان مثال، ” تو خیلی تلاش می کنی و اکنون دو قطعه دیگر را کنار هم گذاشتی! “

11. حل پازل و تقویت مهارت های اجتماعی

یازدهمین اثر بازی با پازل برای کودکان درباره مهارت های اجتماعی است. دو کودک با هم مشغول بازی با یک پازل هستند. ناگهان هر دو یک قطعه ی پازل را برمیدارند. یکی از بچه ها با عصبانیت می گوید ” این مال من است! ” و قطعه را می رباید، دیگری هم همچنان دنبال آن قطعه است. این ممکن است مانند یک تعامل منفی به نظر برسد، اما درعین حال یک فرصت یادگیری است.

مونتاژ یک پازل با شخص دیگری نیاز به همکاری و ارتباط دارد. در حین چیدن پازل ها، کودکان این شانس را دارند که مهارت های اجتماعی خود را تمرین کنند. از حل یک اختلاف تا درخواست کمک برای یافتن یک قطعه، بچه ها در حین کار با یکدیگر درس های مهمی می آموزند.

وقتی با فرزندتان یک پازل را می چینید، می توانید مهارت های اجتماعی را الگو برداری کنید. به عنوان مثال، می توانید از کلمات مودبانه و زبان مودبانه برای درخواست یک قطعه یا پیشنهاد یک استراتژی استفاده کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، کودک شما این روش ها را هنگام کار با دیگران امتحان می کند.

12. اثر بازی با پازل برای کودکان برای تقویت نیمکره ی راست مغز

گفته می شود که نیمکره ی راست در کارهای خلاقانه و انتقال موثر فکر و احساس بهترین است و استفاده از پازل عملکرد نیمکره ی راست مغز را بهبود می بخشد. طراحی قطعات پازل و نحوه تناسب آنها با قطعات دیگر، همگی رشد مغز را تحریک می کنند. بازی با پازل می تواند توانایی های بالقوه و پتانسیل کودک را بهبود بخشد.

جمع بندی

از حرکت خوب، حل مسئله، تا عزت نفس، مزایای پازل برای رشد کودکان بسیار زیاد است. این اسباب‌بازی آموزشی برای کودکان مهم است که مهارت‌های شناختی، فیزیکی و عاطفی را بیاموزند، که بعداً با بزرگ شدن به او کمک میکنند. می توانید با پیروی از نکاتی که در سراسر مقاله پیشنهاد شده است، این مزایا را به حداکثر برسانید.

شایان ذکر است که این اسباب بازی سرگرم کننده فرصتی عالی برای والدین فراهم می کند تا به شیوه ای مثبت با فرزندان خود تعامل داشته باشند. علاوه بر آن، به دلیل قیمت مقرون به صرفه آنها، نیازی به پرداخت هزینه زیادی برای پازل ها نخواهید داشت. علاوه بر مواردی که گفته شد، کار بر روی پازل به کودکان می آموزد که مهم است که قبل از اقدام فکر کنند و ارتباط مهم بین منطق و کارهای عملی وجود دارد.

آیا می‌خواهید آخرین توصیه را داشته باشید تا به فرزندتان اجازه دهید از پازل‌ها بیشتر بیاموزد و مهارت‌های ذکر شده در این مقاله را به طور مداوم توسعه دهد؟ به افزایش سختی پازل هایی که به خانه می آورید، ادامه دهید (یعنی تعداد قطعات بیشتر، تصویر پیچیده تر، یا قطعات کوچکتر). با این کار، کودکتان به خوبی در راه تبدیل شدن به یک بزرگسال با هوش بالا در آینده خواهد بود.

لطفاً به خاطر داشته باشید که وادار کردن کودکانی که دوست ندارند پازل را انجام دهند، فقط به این دلیل که برای مغز مفید هستند، مؤثر نیست. بیایید سعی کنیم پازل هایی با تصاویری که آنها دوست دارند و پازل هایی که در سطح مناسب آنها هستند انتخاب کنیم. وقتی بچه ها آنها را جالب بدانند، از کار کردن با آنها به تنهایی لذت خواهند برد.

کد تخفیف اختصاصی خرید پازل از ماروک

میدونستی برای تویی که این پست رو میخونی، کد تخفیف ویژه برای خرید پازل در نظر گرفتیم ؟

اول محصولاتت رو انتخاب کن و بعد روی دکمه دریافت کد تخفیف کلیک کن

لینک کوتاه مقاله : https://marook.ir/mag/?p=27223
منبع premiumjoy
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.